15 Aug 2013

@NajibRazak @Khairykj MEGAT FIRDOUZ SUPOL ATAU PION ???

SS rasa pelik sikit dengan jawatan yang dipegang oleh Datuk Megat Firdouz di Kementerian Belia dan Sukan sekarang ni.

Adakah beliau seorang Setiausaha Politik ataupun beliau seorang budak pejabat atau dalam kata lainnya pion.

SS tertanya tanya apa jawatan sebenar beliau di kementerian tersebut.

Dalam direktori Kementerian,  nama Datuk Megat di letakkan sebagai Supol tapi yang buatkan SS pelik ialah bila Datuk Megat angkat sumpah?

Setahu SS semua Supol perlu mengangkat sumpah menyimpan kerahsiaan terlebih dahulu di hadapan Perdana Menteri dan SS tertunggu tunggu juga bila masa yng sesuai untuk Datuk Megat mengangkat sumpah.

Mungkin benar sepertimana yang SS dengar selama ni yang pertamanya tentang kelulusan Datuk Megat selama ini.

Nanti SS buka cerita kelulusan dalam artikel SS yang seterusnya nanti ok.

Tapi SS dengar bahawa Perdana Menteri sendiri pun agak keberatan apabila nama Datuk Megat diletakkan sebagai Supol kepada KJ selaku menteri.

Mungkin Perdana Menteri dah tau agaknya yang Megat ni akan mencari kekayaan dengan jawatan tersebut jika dilantik dan ini menjadi masalah kepada kementerian dan juga parti dikemudian hari.

Tapi walaupun belum angkat sumpah, Megat ni dah tempah kad nama awal-awal dan tertera dalam kad beliau bahawa beliau adalah Supol.

SS dah lama kenal dengan Datuk Megat ni dari Kelana Jaya lagi.

Kepimpinan beliau semasa memegang jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO bahagian juga pincang, begitu juga semasa menjawat jawatan Ketua Pemuda UMNO Bahagian dan kini memegang jawatan timbalan Ketua Bahagian di Subang.

Semua rahsia Megat ada dalam poket SS dan SS akan bongkarkan satu persatu dam tempoh terdekat.

Apa yang pasti Megat tidak akan mempertahankan jawatan Timbalan Ketua UMNO Bahagian tetapi akan bertanding sebagai Ketua Bahagian pula.

SS takkan benarkan perkara ini berlaku kerana SS tau, Datuk Megat mempunyai agenda tertentu jika memenangi jawatan tersebut.

Bukan SS dengki atau cemburu hati, tapi SS rasa belum masanya dan belum layak untuk Datuk Megat memegang jawatan tersebut.

SS katakan demikian sebab, SS tau sangat dan boleh dikatakan rapat dengan Megat ni.

Jadi SS tau latar belakang Megat daripada segi kehidupan dan juga betapa sosialnya beliau.

Sosial yang macam mana? Nanti SS buka siapa Megat Firdouz ni yang sebenarnya,  sampai ada puteri bahagian yang bercerai bungkai sebab anak arwah Tan Sri Megat Junid ni.

Mungkin orang luar tak tau, tapi SS tau dan ada juga orang di bahagian Subang yang tau sangat perkara tu.

Ni dengar cerita sebelum hari raya hari tu beberapa orang wakil dari Gerakan Belia 4B Subang membuat kunjungan hormat ke pejabat Supol Kementerian Belia ni di Putrajaya.

Kena tipu pulak 4B Subang dengan Datuk Megat, tak tau le apa janji dia pada 4B Subang lepas tu, tapi ramai orang tahu kalau Megat ni berjanji boleh dengar je, jangan simpan janji tu, kalau boleh lepas keluar dari pejabat dia tinggalkan saja janji tu dalam pejabat, kalau bawa keluar akan ada yang kecewa nanti.

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment