25 Sept 2013

Hebat politik Abdullah Mat !!! Pakar dalam laga melaga

SS dapat menghidu satu kisah lagi di Subang yang mana, pendatang baru dalam UMNO Subang cuba untuk melaga lagakan calon-calon yang bakal bertanding.

Nak tau siapa dia, itu gambar diatas tu, bekas ahli dari Kelana Jaya yang dibawa masuk untuk diberi peluang berpolitik setelah di Kelana Jaya tidak mendapat tempat.

Haji Abdullah Mat, dulu seorang EXCO Pemuda UMNO Malaysia kemudian menyepikan diri kerana mungkin dipinggirkan atas sikap beliau yang suka melaga-lagakan orang sepertimana yang berlaku kini.

Abdullah Mat ni sekarang dah masuk ke line-up Datuk Megat Firdauz dan beliau kini mencanangkan bahawa Datuk Zein Isma membawa masuk si Abdullah Mat ni untuk melawan Dato Harisson.

Apa yang terjadi sebenarnya? Abdullah Mat hanya mahukan kedudukan sebagai Timbalan Ketua Bahagian supaya dapat mengumpul kekayaan, mungkin lepas ni nak pakai Lamborghini kot, sekarang ni setakat pakai kereta Porsche saja.

Semalam SS dengar, Abdullah Mat telah mengadakan pertemuan sulit dengan jentera pemilihan Megat Firdouz seperti cikgu Yusof, Jasni dan beberapa orang lagi di Ara Damansara.

Itu adalah bukti dimana Abdullah Mat sebenarnya adalah pengikut Megat Firdouz dan cuba untuk menunjukkan bahawa beliau ada dalam barisan Dato Zein supaya pertelingkahan berlaku diantara Dato Zein dan juga Dato Harisson.

Hebat permainan Haji Abdullah ni kan, tapi sehebat mana pun dia, SS dapat menghidu pergerakan Haji Abdullah kerana SS ada menghantar orang untuk melihat apa yang dilakukan oleh Haji Abdullah, sebab SS kurang yakin dengan kehadiran beliau ke Bahagian Subang.

Baru sangat masuk ke Subang ni, tapi dah cuba nak jadi pelakon tambahan dalam filem yang diarahkan oleh Megat, mungkin haji Abdullah kali ni melakukan kesilapan apabila dia masuk dalam barisan musuh SS yang memang SS tak akan iktiraf jika menang sekalipun sebagai Ketua Bahagian iaitu Megat Firdouz.

Nampaknya SS sudah ada satu lagi prospek yang perlu SS siasat dan jejaki untuk didedahkan kepada para perwakilan di Subang.

Nanti SS akan siasat apa yang dilakukan selama ni oleh Haji Abdullah hingga dia ni dipinggirkan di Kelana Jaya dulu, lepas tu SS akan kisahkan kepada para perwakilan.

Dan jangan lupa, kisah Megat minum Ribena masih belum SS dedahkan lagi, sebab SS amat rapat dengan mangsa keadaan Megat yang agak nakal sikit ni.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment